Instagram
söndag 19 mars 2017

Spådomar, fina samtal och familjekalas

Igår var vi ju ett gäng som samlades hemma hos Frida för att äta gott, snacka skit och framför allt träffa ett medium och bli spådda. Jag som aldrig gjort det förr var rätt peppad men ändå skeptisk. Jag tror absolut att det finns de personer som har förmågan att veta mer än vad vi andra vet, och som eventuellt får kontakt eller whatever de gör.. men jag tror även att de är ytterst få, och att majoriteten av dem som försöker livnära sig på det är bra på att läsa av människor.. Så jag hade velat hitta en sådan som faktiskt kan och inte bara gissar.
Madamen vi träffade igår nådde nog inte riktigt ända fram på min kriterielista.. men hon sa några intressanta saker som vi helt enkelt får vänta och se om de stämmer. 
som att barnet i magen är en pojke, och han kommer vara mest lik mig till sättet. 
så om några år kan vi se om hon hade rätt om det..
 Men utöver den biten så var det ju sällskapet som ändå var huvudattraktionen. 
Här på bilden ser ni Caroline, Nicole och Emma. Nedan ser ni Angela och Zara, sen hade vi Ingela och Frida också då som jag dock inte lyckades fånga på bild.. och Madame spåtant såklart. 
 Efter en trevlig stund med dessa kvinnor och alla spådomar satte jag mig på ett tåg och tog mig hem till mina föräldrar i Trelleborg för att träffa mina syskon och fira att pappa nyligen fyllt 65 år. 
Vi är ju fem syskon och det är ganska sällan som vi alla har tid att samlas samtidigt. När vi dessutom gör det såhär, helt utan respektive så känns det lite speciellt. Det är liksom grunden, vi sju i familjen som har varit med från början, som snackar minnen om hur vi var när vi var små och hyss vi hittat på. 
Det är guld värt. 
Där stannade jag dessutom över natten, då jag inte kunde tänka mig att sätta mig på en buss tillbaka till Malmö sent på kvällen när jag dels oftast sitter och somnar redan klockan tio och dels ändå skulle kommit hem till en tom lägenhet.. Nej tack. Då är det lite mysigare att stanna över och få frukost hemma hos mamma och pappa

Nu är jag i alla fall tillbaks i Malmö, och ska spendera den sista tiden som gräsänkling med hänga upp en lite hemmagjord lampa som jag inte vet om skejtaren hade godkänt om han varit hemma. 
Man får ju passa på. 

SparaSparaSparaSpara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins