Instagram
onsdag 18 november 2015

Mer och mer ordning på (mat)torpet

Idag är det dag tre med min World of shape utmaning. Sakta men säkert börjar jag vänja mig lite vid det här med att förbereda och väga maten jag ska äta, och även om jag inte följer deras matsedel till punkt och pricka så äter jag bara den mat de rekommenderar. Till exempel så tar jag hellre en smoothie med mango och banan till frukost de flesta dagarna istället för gröt och ägg och sånt eftersom det är mer portabelt och jag kan ta med den till jobbet och dricka där istället. Dels spar det tid (kan förbereda den dagen innan) och så hinner jag bli hungrig när jag tar mig till jobbet. 
 Jag börjar liksom förstå grejen. De har ett system med hur mycket kött, spannmål, grönsaker och frukt som en måltid ska bestå av, och med den lilla ekvationen kan man ju egentligen sätta ihop vilka måltider som helst. 
Ett mellis från idag. Keso mini med äpple, lite valnötter och kanel. 
Till och med det här med att väga grejerna är inte så jobbigt som jag först trodde att det skulle vara. Och mängderna stämmer (tack och lov) överens med behovet liksom. Jag blev lite rädd första dagen när jag förberedde en pastasallad då 25 g pasta.. det är inte mycket pasta, och jag blev sjukt orolig för att jag nu skulle behöva gå hungrig i en månad.. Men det räckte eftersom det kompenserades med annat, så jag känner ingen skillnad i mättnaden sen tidigare faktiskt. 

Nu ska jag fixa kvällsmaten, som trevligt nog innehåller färskpasta. 
Inte ofta man ser det på en diet liksom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins