Instagram
fredag 4 maj 2018

Tömma kylen och huvudet

När jag har mycket i huvudet och vill koppla bort så brukar jag erbjuda mig att laga mat, även om det är Skejtaren som skulle gjort det egentligen (vi brukar laga varannan dag). Det är något så skönt att kunna använda händerna, och inte tänka på något annat än vilka smaker som passar ihop och hur jag ska kombinera det som finns till något gott. Just nu har vi en situation där frysen är full eftersom jag råkade beställa två Linas Matkassar veckorna efter varandra, med exakt samma mat och recept i.. haha inte så väldigt smidigt, men vi hr inte behövt gå och handla på någon vecka. 
och nu kan jag laga mat på det vis jag tycker är roligast, när man bara öppnar kylen och ska hitta på något utan att gå och handla. 
Rätten på bilden är dock lite missvisande eftersom det del var skejtaren som lagade den och då den är en rätt från Linas (alltså inget eget hittepå). 
Men gott var det oavsett, och fint ljus :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins