Instagram
torsdag 3 maj 2018

Sköna maj och sommarlängtan

Tänk att det redan är maj månad... att sommaren är på god väg och det är mindre än två månader till semestern. Även om jag jobbat i bara lite över en månad så är det ju ändå det man ser fram emot, stugsäsongen med en mer och mer medveten Alvar. Att han kan plaska i en pool på gräset och äta våra egenodlade hallon. 
Jag kände det i natt, att värmen var på väg. Det känns så när jag inte riktigt vet om det är dags att byta ut täcket mot ett lakan, det är liksom både för svalt och för varmt. 

Jag tänkte se om jag inte kan ta ett par dagar ledigt om kanske en månad, och vara lite mammaledig igen. Att följa med på babysim (som började på vårt närmsta badhus, till jättebra pris, precis när jag börjat jobba igen..) och att kanske gå till kyrkan på deras sångstund som vi gjort några gånger tidigare och träffa mammorna i mammagruppen om det går att styra upp. För även om jag tycker det är skönt att jobba igen så är jag ju väldigt medveten om hur snabbt denna tiden går förbi, och dessa dagar med föräldrapenning och dubbeldagar ska ju utnyttjas och avnjutas tycker jag. 
Han växer ju så det knakar nu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins