Instagram
lördag 24 februari 2018

På mitt nattduksbord

Tjena, här sitter jag och är lite rufsig i håret. Det jag gör just nu är egentligen mest att vänta på att Alvar ska vakna så vi kan gå ut en sväng, vill inte avbryta hans sömn när han får till en bra tupplur då de ofta bara blir halvtimmar i taget och då får jag aldrig något gjort.. 
 Jag sitter ju i sängen, och bredvid mig så ser jag mitt nattduksbord och jag tänkte att jag ville visa er. Visst att det kan vara en ganska random sak att visa upp, men jag tycker liksom att det kan vara lite som att titta i folks badrumsskåp, man är ju intresserad fastän det inte är så spännande. 
Så detta tittar jag på. Mitt sängbord är inte ett sådant städat och tjusigt med en bukett blommor och doftljus (även om det står ett dammigt doftljus där i bakgrunden som jag aldrig tänt.. ska nog ta bort det..). Jag har stök på mitt nattduksbord eftersom det är där allt samlas som jag faktiskt behöver och använder (och ja det kan tyckas vara lite kul när det ligger en badanka där..). 
  • Så en stor kopp med snabbkaffe, 
  • ett stort "glas" vatten (dricker alltid ur en sån shaker då jag inte tycker det är lönt att fylla glas som jag tömt på två röda), 
  • en nappflaska med ersättning från när han åt i morse, 
  • en badanka som han lekt med (brukar stoppa in den i en ballongvisp så går han bananas med den)

  • En nattlampa (supersöt från ikea med ett hjärta som blinkar)
  • En bok som jag vill läsa men aldrig läser (den har stått där i säkert ett år...)
  • Ett julkort som jag tänkt spara. 
  • En napp, de finns överallt i hemmet.. 
  • Bakom allt står det som sagt ett dammigt doftljus, för då blir det ju dömysigt, som på Pinterest liksom. 
Ja, det var det jag har på mitt nattduksbord. Jag utmanar den som vill att visa var de har på sina, det kanske är fler än jag som tycker det är intressant :) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins