Instagram
måndag 12 februari 2018

Organiseringsmani i linneskåpet

Jag är inne i en liten organiseringssväng just nu. Kanske är det på grund av det nya året, att våren är på väg, eller att jag snart ska börja jobba igen (och nog inte kommer orka rensa så mycket). Oavsett skäl så är det välkommet. Idag var det linneskåpet som fick sig en omgång då jag länge stört mig på oordningen där inne. 
Allt, precis allt är huller om buller. Lakan, handdukar, tygservetter, kökshanddukar, dukar, gardiner och en massa annat bara trycks in där och det är så himla onödigt. 
Riktigt såhär mycket grejer behöver vi nog inte, det är jag helt säker på. 
Så allt fick ösas upp på sängen och sorteras. 
och det visade sig att vi har kopiösa mängder badhanddukar.. alltså alldeles orimligt många för att vara till ett hushåll på två vuxna och en bebis. 

Det tog nog inte mer än en timme faktiskt (dock blev jag inte riktigt färdig, men nästan) och det är så mycket lugnare där inne. 
 Det finns liksom en ordning och reda, och så finns det luft! 
 Ett tips för extra ordning är att förvara sängkläder i örngotten som hör till, så ser det prydligt ut och man slipper leta efter allt som matchar. 
Sen har jag använt en skolåda från Ikea till små handdukar vars storlek passar att användas när Alvar badar. 
Det var dagens utrensning det. En stor ikeakasse med handdukar och lakan som inte används hamnar på vinden, och ytterligare en fylldes med det som passade bättre i stugan. Sex vita badhandukar sparade jag till oss. Tänker att det nog kan räcka faktiskt.. 
Får se vad nästa utrensning bli, nu när jag är på gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins