Instagram
fredag 16 februari 2018

Hjärtlig trerätters för småbarnsfamiljen

Jag hade tänkt skriva detta inlägget hela dagen igår men allt annat kom i vägen och det föll helt enkelt bort. Men så är livet som småbarnsförälder tydligen, och det kan också vara inspirationen till vår alla hjärtans dag middag som trots småbarnslivet blev trerätters. 
Jag gjorde det enkelt för mig själv ska ni veta, men fint blev det ändå. 
För det första så dukade jag fint. 
Vi har blommor, levande ljus, vackert porslin, en löpare och vips så blir det hela lite fancy. 
Porslinet är Mateus (stora tallriken) och Fyrklöverns Royal Garden (den lilla då).
En flaska gott Rioja gör inte onsdagen mindre festlig heller. 

och menyn då. Den såg ut såhär: 

Förrätt - Hemmagjort vitlöksbröd. 
och då menar jag inte att jag bakat brödet. Nej. Jag köpte en liten baguett på Lidl, och bredde på vitlökssmör som jag blandat själv (smör, hackad vitlök, salt, peppar, timjan) och rostade i ugnen. 
Plättlätt. 

Huvudrätt - Lasagne.
 Det enda hemmagjorda med denna var att jag öste på muskotnöt och smällde in den i ugnen helt själv. Precis lagom avancerat och väldans gott (det är Lidls färdiga lasagne, den är faktiskt riktigt bra). 

 Efterrätt - Semla
 Ja, det kändes passande helt enkelt. 

Så firade vi kärleksdagen detta året, med trerätters som inte tog någon tid alls men som gjorde vardagen lite festligare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins