Instagram
torsdag 4 januari 2018

Soffjakt med inspiration för allt annat

Häromdagen tog vi oss till XXXLutz här i Malmö för att kolla lite på soffor. En del av syftet med utflykten var också att komma ut en stund då vi mest hängt inomhus och tittat på tv hela dagen (världens tråkigaste väder ute också, bara grått och regn och blä...). 
Men!
Vi har börjat prata på riktigt om att skaffa ny soffa, mycket för att vi just nu har två vita tygsoffor, och ja, det är ju kanske inte det mest praktiska när man har en växande bebis. 
Det är ju inte ens praktiskt med bara oss två.. även om soffans klädsel går att tvätta i sextio grader så är det ett väldigt tvättande hela tiden.. 
Så något annat än vitt behöver det bli, och gärna bara EN stor soffa istället för två som vi har nu. 
Men det är så stora beslut, så vi kommer nog behöva besöka alla butiker och provsitta allt innan vi kommer fram till vad vi båda vill ha egentligen. 

Jag ville ju ha denna, helt klart.. Blir lite kär när jag tittar på den nu igen på bild till och med.. 
men skejtaren var inte riktigt med på noterna haha så vi får nog ta något lite mer neutralt för att det ska passa alla i familjen. Men ändå, just den lilla hörnan var nog den med snyggast inredning i hela affären. 

Sen hämtade jag lite inspiration från övriga avdelningar också. 
Jag blir så sugen på det ljusa och fräscha nu. Istället för jul och vinter så tar vi tag i vår liksom, även om det inte är så realistiskt sett (säsongmässigt menar jag då). 
Jag har lite av en förkärlek den senaste tiden för allt som har med stranden och havet att göra, så små bläckfiskar fångade mitt intresse rätt mycket. Vet inte riktig var jag skulle ha dem i nuläget dock, men hade gärna velat ha koraller, snäckor och sånt här lite överallt i lägenheten som ett genomgående tema. Samtidigt känns det som att det inte riktigt passar in så därför har jag inte gjort så mycket åt det än (har samlat på mig en hel del snäckor och sånt redan). 
Så kan man hitta sånt som framför allt passar i stugan också, som palmer och mässing. 
Allt som känns som tropisk sommar. 
Det kan nog bli ett kul inredningsår detta. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins