Instagram
onsdag 3 januari 2018

"ny" energi

Ni skulle bara veta hur stökigt det är i kaoshushållet just nu haha, det blir ju helt knas när alla är hemma och lediga tydligen. Många fler saker som plockas fram och alla är för lediga för att städa undan (jag själv också då). Jag fick lite av ett ryck igår, ni vet ett sånt där "nytt år ny energi" ryck. Egentligen har jag precis lika mycket energi nu som förra veckan när det var 2017, men det är ju lite utrensande att starta det nya året lite organiserat och städat. 
Så igår fick jag saker gjorda, och det var riktigt skönt efter ett tag av lathet och ledighet. 
Lite ärenden tog jag tag i, som att promenera till biblioteket (vilket också ledde till lite motion, vilket kroppen skriker efter just nu) och lämna tillbaka och låna nya böcker till kursen jag läser. Jag tvättade, hängde undan tvätt och fick sen ytterligare ett ryck och frostade av frysen (vars översta låda knappt gick att öppna på grund av all is, så det var väldigt skönt att få gjort). 
Sen kan man ju säga att jag storhandlade också, eftersom min leverans från mat.se kom samtidigt som jag var mitt uppe i allt annat. 
Idag får vi se vad denna "nya" energi har att bjuda på. 
Just nu har jag i alla fall en bebis som tillkallar min uppmärksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins