Instagram
torsdag 16 november 2017

Stora vaccinationsdagen

Här ser ni en intet ont anande Alvar. 
Sjukt halvnöjd med att bli uppdragen från sömnen när han egentligen hade velat sova några timmar till. 
Det är ju tydligen så att när man blir tre månader ska man få vaccin. och att få vaccin gör fasligt ont när man är bebis och jag var rätt nervös i mammahjärtat måste jag erkänna.. Vi hade fixat mat så han hade att trösta sig med när han fick sprutan eftersom erfarenheten från när vi var inlagda var att de kunde göra nästan vad som helst med honom när han ammades, så jag ville testa igen (fast nu ammar jag ju inte så med ersättning istället).
Men nej, det tricket fungerade inte längre. 
 Men det gick bra ändå. Han var ledsen i en stund, sen åt han färdigt och blev vanligt glad igen.
Vi passade på att testa en bumbostol på BVC. Vi har funderat på att skaffa en sådan då Alvar gärna sitter upp. Men vi får nog träna nacken liiite till :)
När vi gick ifrån BVC somnade Alvar och jag valde att inte gå direkt hem utan gå en lite längre runda, det var ju riktigt fint väder. 
och efter en stund vaknade han och blev rätt arg på att inte få se ut, så suffletten fick åka ned lagom tills vi gick in i parken. Det måste vara riktigt vackert att ligga ned och titta upp mot trädkronorna i höstfärgerna. 
 Sen ungefär precis sex timmar efter vaccinet hade jag en väldigt ledsen kille som började bli lite varm, så kombon alvedon och bärsjal fick användas tills det var ordning på torpet igen. Vilket gick rätt fort faktiskt, han ville mest vara nära. 
 och sen när man också fått sova ett bra tag så är man en pigg och glad bebis igen, som är steget närmare att förstå sig på det där med en hoppgunga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins