Instagram
måndag 6 november 2017

Kärlek övervinner fördomar - Reklam

Detta inlägg är ett reklamsamarbete med P&G, alla åsikter och all text är självklart mina egna.

I P&Gs senaste kampanj för vinter OS 2018 tar de och hyllar föräldrar, och har gjort en reklamfilm som belyser att om vi hade sett på alla människor genom en förälders ögon så hade världen varit väldigt mycket mer kärleksfull, och betydligt mindre fördomsfull. 


I filmen får vi se barn som brinner för sin sport, men det är inte helt lätt alla gånger när det till exempel finns en funktionsnedsättning, dålig ekonomi eller om man tillhör ”fel” kön. Tar man dock istället på sig föräldraglasögonen så ser man ju inga hinder utan bara deras möjligheter, potential och som förälder själv så tänker jag även på deras rättigheter. Rättigheten att få utöva sin sport utan att möta onödigt motstånd som egentligen bara bottnar i okunskap.


P&G (som har varumärken som Always, Head & Shoulders, Braun, Yes, Pampers och en massa andra varumärken som vi använder dagligen) väljer att använda sin röst som sponsor för olympiska spelen i Pyeongchang för att kämpa för en värld där alla får följa sina drömmar oavsett vem man är, vem man älskar eller vilken gud man tillber, och jag håller verkligen med dem. Vi bör alltid försöka se på våra medmänniskor (och framför allt barn) med en förälders blick och helt enkelt lyfta upp varandra, och uppmana dem vi har omkring oss att göra detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins