Instagram
fredag 27 oktober 2017

Svabba kinden, inte örat.

Ja, vad håller jag på med? Det kan man ju fråga sig. 
ursäkta bildkvalitén..
Men grejen är den att jag såg på tv häromdagen (förmodligen nyhetsmorgon) och såg ett reportage om någon som hade donerat benmärg genom Tobiasregistret, och tydligen så behöver de fler donatorer, så jag skrev helt enkelt upp mig på deras hemsida. 
Det är väldigt enkelt. 
Man svarar på några korta frågor om sig själv, sen får man hem ett brev som ser ut såhär. 
Så då tar man topsen och svabbar insidan av kinden som jag gör på första bilden. 
 En väldans lång tops, så råka inte peta in dem i örat eller nåt, utan när de svabbats på insidan av kinden ska de in i ett kuvert. 
Sen skickar man det till Tobiasregistret och de kollar läget på ens stamceller. Sen tar det väl en månad ungefär så är man med som donator. 
 Skulle det vara så att man blir utvald så ger man bort lite av sina stamceller till någon som inte överlever utan dem, och två veckor senare har du odlat nya. 

För mig kändes det självklart. 
Klicka HÄR för mer info om hur också du går med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins