Instagram
måndag 2 oktober 2017

Mjukisstart på oktober

Oktober startar ju som en riktig höstmånad, det är som att någon tryckt på en knapp och stängt av sensommaren och istället är det regn, regn, regn och rusk. För min del passar det rätt bra idag faktiskt eftersom jag då lättare kan ursäkta det faktum att jag inte kommer lämna lägenheten idag. 
Så fort jag såg ut genom fönstret i morse var det bestämt, framför allt eftersom minimannen hållit mig vaken halva natten.. stackarn verkar ha lite ont i magen och vi lyckades till slut somna någorlunda bra när jag stoppade ned honom i babybjörnen och la mig på soffan.. 
 Sen började byggarbetet i grannens lägenhet lagom tills solen kommit upp. 
Tacksamt nog så är det inte konstant i alla fall, utan sporadiskt så borrar de väldigt högljutt i någon betongvägg.. 
Men eftersom vädret är som det är så står jag fast vid mitt beslut, att vi inte lämnar lägenheten idag. 
Både Alvar och jag har mjukis på oss och vi ska lunka runt hemma hela dagen och om tillfälle ges ska vi (förhoppningsvis båda) sova en stund och ta igen oss efter nattens skrikerier. 
Det känns inte helt fel att starta oktober mjukisklädd inomhus när regnet öser ned. 
Vettiga saker kan vi göra en annan dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins