Instagram
fredag 13 oktober 2017

Fel fett i håret

Mitt hår har varit lite knasigt på sistone. Det blev ju himla fint och så efter att jag varit hos frisören. Men; hon påpekade att det var väldigt torrt på sina ställen, och även min hårbotten var jättetorr och hon rekommenderade mig att helt enkelt använda kokosolja, eftersom det är jättebra för håret och det inte gör något med färgen på håret. 
och jag har gärna kokosolja till allt så jag testade det såklart.
Men det blev ju jättekonstigt.. till en början jättebra såklart. Det kändes som att håret verkligen såg åt sig av näringen och fukten, men sen när jag skulle tvätta håret så gick det ju inte bort! Inte helt i alla fall.. tre tvättar senare så kändes fortfarande håret ganska fett i hårbotten men torrt i längderna.. så jag visste inte vad jag gjorde för fel. 
Så jag valde att byta schampo och balsam, samt köpa en hårolja som då är en riktig hårolja och använda den istället för kokosolja hädanefter.. 
 Nu några tvättar senare har jag ju faktiskt fått bort det feta som kokosoljan åstadkom, men jag kämpar lite med det torra i längderna. Så nu använder jag istället hårolja från Maria Nila, ganska mycket på sina ställen (den är ju inte lika tungt fet som kokosoljan är så man kan ta rätt mycket) och hoppas få bukt på situationen. 
 Så kokosoljan får hädanefter hållas till hud och mat.
Håret får Maria Nila istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins