Instagram
söndag 3 september 2017

Vilosöndag efter dramavecka

Detta var en söndag med fokus på vila och återhämtning måste jag säga. Vi var rätt slut igår, och den tröttheten har fortsatt lite in på söndagen. Det kan ju dels bero på att jag var uppe mellan ca två och fem och försökte få Alvar att sova i sin säng.. men jag tror även att hela veckans utmaningar har tröttat ut oss en del.. eller hela månadens händelser till och med, jag födde ju barn för mindre än tre veckor sedan.. Det har varit ganska mycket på sistone helt enkelt. 

Så nattens kamp mellan mig och Alvar slutade såhär:
Han skulle inte under några omständigheter sova i sin egen säng, men när han fick ligga på mig somnade han på studs, så då fick det bli så till slut. Jag är egentligen inte så pepp på att samsova såhär, inte när det gäller att sova för natten i alla fall (för jo det är ju mysigt som tusan, men det räcker kanske med en tupplur..) men när han hållit mig vaken i så många timmar så fick han faktiskt vinna denna kampen. och som sagt så var det ju väldigt mysigt ändå.. 
Nu kan man visa upp Alvars fina ansikte igen, efter att nästan alla skorpor fallit bort och huden börjat återhämta sig väldigt fint. Helt magiskt vad den där antibiotikan kan göra alltså... 
och vi liksom fortsatte lite på det spåret idag. Mysa, sova och chilla. Vi var en sväng i stugan där jag sov medan skejtaren och Alvar promenerade och hälsade på lite grannar. 

Imorgon är det måndag, och det känns som vi kanske kan börja om på nytt, Alvar och jag, eftersom denna första vecka som ensamma hemma medan skejtaren jobbar gick ju sådär. 
Vi börjar om på ny kula, med ny månad och betydligt mindre dramatik och inga sjukhusbesök (förutom återkontrollerna såklart). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins