Instagram
onsdag 6 september 2017

Vi leker fotostudio

Redan innan Alvar föddes var jag rätt peppad på att fota honom när han var rätt färsk, helst när han var en eller två veckor. Jag försökte fota honom lite förra veckan, men det var någon dag innan vi åkte in på akuten med honom och han hade redan börjat bli prickig och flammig i ansiktet så det blev inte särskilt bra bilder.. 
Så nu jäklar! Han har fått tillbaka sin fina hy i ansiktet (alltså har han typ bytt ut all sin hud i ansiktet på mindre än en vecka.. rätt magiskt det..) och jag kan leka fotostudio i lägenheten.
Ljuset är lite sisådär, men vi fick till några bra bilder :)
Min "studio" är ett vitt lakan som hänger på en torkställning, och under lakanet är en stor amningskudde som han ligger på. Det vita lakanet gör det lite enklare att redigera i efterhand, nu hade jag gynnats om det inte var så skrynkligt, men det löser sig nog när jag redigerar i efterhand. 
 Ett exempel på hur det kan se ut ser ni här. Samma bild, men en är lite retuscherad så att ljuset blir bättre och den riktiga bakgrunden (alltså mitt vardagsrum) är bortklippt, (sen vill jag poängtera att bilden nedan inte är färdigredigerad utan bara lite snabbt fixad). 
 Så att sitta och redigera bilder på den här godbiten kan jag nog ägna kvällen åt. 
Redigera och amma om vartannat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins