Instagram
lördag 16 september 2017

Lite plugg i mammalivet

Nu när jag är föräldraledig har jag bestämt mig för att inte vara helt ledig ändå. Både för att utvecklas i mitt yrke och för att inte bli helt bananas av att gå hemma så ska jag läsa en kurs. Kursen går på halvfart så det är väldigt lugn takt, vilket kan vara smart då det ändå kräver en del att vara hemma med Alvar. Kursen handlar om ledarskap och att arbeta som förskolechef, ett yrke jag nog i första taget inte vill ha egentligen, men jag vill ändå gärna lära mig mer om det och se vad det kan leda till. 
 Det som känns riktigt bra är att jag i två dagar varannan månad får gå till skolan, umgås med vuxna och ta en paus från mammarollen en stund. 
Lite variation i vardagen liksom. 
Dessutom så får skejtaren då möjlighet att vara hemmapappa de dagarna vilket ju är en mysig variation på hans tillvaro. 

Så nu ska jag försöka minnas hur man pluggar utan att somna.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins