Instagram
måndag 7 augusti 2017

Börjar allvaret nu?

För skejtaren började nog allvaret lite nu, med tanke på att han fick åka iväg och jobba i morse medan jag låg kvar i sängen och fortsatte min ledighet. 
Jag kan ofta vara lite kluven till den här tiden, att jag dels brukar vara ganska pepp på att gå tillbaka till normala rutiner (och kanske lite nyttigare sådana) men samtidigt brukar det kännas vemodigt då det fortfarande är sommartemperaturer ute och det antal semesterveckor man valt aldrig riktigt har räckt till.. 
Nu är det ju dock ännu mer konstigt. Jag har snart varit ledig i två månader, min vardag kommer vara en helt annan än vad den varit någonsin tidigare. Semestern som skejtaren och jag hade gemensamt har ju regnat bort en hel del, samt har jag känt en hel del frustration över att vi inte gjort så mycket som vi brukar (vilket till stor del beror på just väder och att jag inte är så rörlig..). 
Förhoppningsvis kan vi kanske ta igen lite efter förlossningen, om allt går bra, och kanske utnyttja de två veckor vi har att göra något roligt lite längre ifrån hemmet.

Men nu är jag här, med blandade känslor av att jag borde ta tag i rutiner och att det behöver jag inte alls. Jag får helt enkelt kompromissa med mig själv känner jag..  
 Så idag har jag förberett mat (som faktiskt kommer va rätt nyttig), och städat lite. Men framför allt så har jag tagit det lugnt och försökt intala mig själv att det faktiskt är okej att inte göra särskilt mycket alls när man är i vecka 39 och mest känner för att sitta i skuggan och spela mobilspel. 
Något litet enstaka projekt per dag kan vara okej, så tiden kan gå lite fortare. Men i övrigt får jag nog fortsätta intala mig själv att det är okej att inte vara så aktiv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins