Instagram
tisdag 4 juli 2017

Kaos innan ordningen

Okej en helg regnade bort men den var inte annat än produktiv från vår sida ändå. 
Speciellt lördagen. 
Vi startade dagen med frukostkalas hos Malin, vars lilla Leona nu börjar sluta vara liten och blev hela sju år.. tiden går väldigt fort minsann.. Sen hade vi bestämt oss för att göra något åt den här nestingpaniken jag känt på sistone. 
Så vi drog till Trelleborg, där mina föräldrar bor och hämtade upp en vagga, sen till min bror för att hämta lite bebiskläder, och när vi väl kom tillbaks till Malmö tog vi oss direkt till lägenheten för att få någon ordning på torpet där. 
Men innan det blir ordning så måste det bli lite Kaos.. Jag fotade lite vad vi lyckades åstadkomma. 
Vagnen är framgrävd och typ bäddad. Där är en filt som jag hade när jag var bebis och en kudde som jag inte vet om den ska vara där eller inte. Har man kudde till bebisar? Hur bäddar man en vagn egentligen? 
Sådant som jag inte visste att jag inte visste. 
 En väska till BB har börjat packas! Detta känns bra måste jag säga. Lite små kläder, lite mjukiskläder till mig.. mer ska med, men det är skönt för nerverna att det i alla fall är påbörjat. 
 För att få ordning i rummet som ska bli Bebisens så krävdes det lite oordning i vårt sovrum... en klädställnng står helt fel just nu och byrån som vi haft där har fått byta plats. Tanken är att det ska in en garderob på hela väggen där tavellisterna är nu. Det dumma är att jag känner att jag precis satt upp tavellisterna.. jag gjorde det nog i december strax innan jag fick ett plus på stickan.. Men ja. Vi behöver göra platsen lite mer praktisk nu helt enkelt. 
En hel del grejer fick packas ned och förvaras någon annan stans. Som till exempel alla kläder jag äger men inte får på mig nu på grund av magen. Risken är ju att en del av dem inte passar sen heller, eller att jag helt enkelt tröttnat på dem då... så nu packas de ned så jag kan ta fram dem när jag känner att kroppen kanske är någorlunda som den varit tidigare. 
Sen blev det någon slags ordning i Bebis rum också. 
Inte så att det är klart. Rummet ska målas och inredas ordentligt också. Men vi ställde upp saker lite fint så det kändes lite mer verkligt. 
 Denna vaggan är ca 42 år gammal och har rest hit från Island. Jag, mina syskon, en del kusiner och nästan alla syskonbarn har haft denna, och alla namn står skrivna i botten på den. 
Den kommer användas till en början istället för spjälsäng. 

Men ja, där ser ni den ordning och det kaos som vi lyckades skapa i lördags. När vi var klara här var jag heeeelt slut i rutan måste jag säga. Men mina nerver mådde lite bättre än vad de gjort tidigare i alla fall :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins