Instagram
onsdag 12 juli 2017

Gravidlistan

Hittade en rolig lista online, och det var ett tag sen jag gjorde en sån här så jag kör på :) 
 När blir du mamma?
Jag känner nog att jag redan är mamma, eftersom krabaten i min mage lever och sparkar mig dagligen och ju är mitt barn.. sen blir jag det väl officiellt i mitten av augusti om ungen väljer att titta ut när hen är beräknad.
Var graviditeten planerad?
Både ja och nej.. Vi har ju försökt bli gravida länge, så det har ju varit planerat i flera år. Dock kom det som en chock när det väl gick vägen och det är ju inte riktigt så att vi kunde bestämma tidpunkten. 
När berättade du om graviditeten?
Skejtaren fick ju veta efter att jag tagit mitt andra positiva graviditetstest, vilket var runt lucia. Familjen fick veta det på julafton, och vi avslöjade det genom att skejtaren gav mig en julklapp att öppna inför alla som innehöll bebiskläder. Blev en riktig överraskning för alla, jättekul :) 
Hur många barn vill du ha?
Jag kan nog tänka mig ha två barn. 
Tätt ihop eller långt isär?
Innan har jag alltid tänkt tätt ihop, för att de ska kunna njuta av varandra som mest. Nu tänker jag dock lite annorlunda, efter att ha varit gravid så länge så vill jag njuta av just detta barnet utan distraktioner. Så det kan nog dröja ett litet tag i alla fall.. Vi får se hur det går helt enkelt :)
Har du oroat dig mycket under graviditeten?
Faktiskt inte, vilket kanske är konstigt med tanke på situationen med tre års försök och IVF. Men jag är inte en särskilt orolig person, så det mesta har jag tagit med ro. 
Hur har graviditeten känts hittills?
Omvälvande... Jag har ju tagit det ganska mycket med ro, men nu börjar det bli lite tungt och drygt att kroppen inte fungerar som den ska. Samtidigt är det väldigt häftigt och svårbeskrivet att förklara hur det känns när någon sparkar, eller till och med kittlar magen från insidan. Antar att det är den biten som gör det hela värt det. Plus att det är rätt coolt hur kroppen växer, jag blir fortfarande förvånad när jag ser min mage i spegeln.. var kom den ifrån liksom?
Gillar du att vara gravid?
Ja, jag gör nog det. Men! Jag är glad att det snart är över, eftersom jag ändå föredrar att inte vara gravid :)
Ska ni ta reda på vilket biologiskt kön det blir?
Nej.
Hur tänker du kring förlossning?
Nu har jag börjat faktiskt tänka på den, fråga alla jag känner som har barn hur deras förlossningar gått till och börjat förbereda mig mentalt. Jag tror inte att det går att förbereda så mycket helt enkelt, utan att ta det som det kommer när det väl är dags.. Det enda jag vet är att jag gärna vill bada, det låter som en bra smärtlindring och sen saknar jag att ha badkar hemma haha :) 
Hur tänker du kring första bebistiden?
Jag tänker nog inte så mycket kring den.. Vi tar det som det kommer. 
Har ni bestämt namnen sedan innan?
Vi har några på lut, men inget är bestämt. Tror vi måste vänta och se vem det är som kommer ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins