Instagram
onsdag 28 juni 2017

Semesterinsikt och ambivalens

Jag har inte alls börjat komma till insikt med hur länge jag ska vara ledig från jobbet. Det blir intressant att se när den polletten trillar ned.. Än så länge känns det som en vanlig semester, och det är nästan lite stressande då det känns som att den kommer ta slut så småningom. I vanliga fall tar det ju i alla fall några veckor av ledighet innan jag verkligen varvar ned och kopplar bort all stress och jobb. 
Kanske kan jag börja greppa det hela när skejtaren också är ledig, han jobbar ju bara denna veckan också och sen har vi fem veckor ledigt tillsammans (sen lite mer såklart efter att bebis väljer att titta ut). 
Så nu fylls i alla fall dagarna med lite ambivalens, jag tänker både att jag ska passa på att göra nytta, samtidigt som jag också känner att äh, nu är jag ledig och det kommer dröja ett tag innan jag kan chilla såhär så jag bör ta tillfället i akt och inte göra något alls. 
Så det blir lite av en blandning antar jag. 
Nog mestadels det senare alternativet faktiskt haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins