Instagram
måndag 19 juni 2017

Den första officiella dagen

Så idag är min första officiella lediga dag. Skejtaren är iväg och jobbar medan jag sitter och torkar svett från överläppen och tittar på när en trevlig man från Antennexperten monterar en parabol på stugtaket (jättebra service från dem för övrigt när postnord slarvat bort paketet med parabol och allt..). Från och med snart har vi alltså vanliga tv kanaler också i stugan, och inte bara netflix som vi hade förra sommaren (som åt upp allt vår wifi och blev i slutändan snordyrt ändå). Vi skaffade oss ett Fritidshuspaket på Canal Digital vilket dessutom innebär att vi får en massa extrakanaler i tre månader, så hela sommaren kommer vi ha filmkanaler och så, vilket ju känns toppen när dagarna är regniga eller vi vill varva ned på kvällen. 
Så jag har lite små projekt att sysselsätta mig med under veckan, att sitta här och se på när parabolen kommer på plats var ett av dem. Sen är det ju midsommar på fredag och där är lite att förbereda för. Som det ser ut nu så får vi preppa för en regnig sommardag, till skillnad från förra midsommar som nog var en av årets varmaste dagar... 
Så länge jag får sill och jordgubbar så blir det en toppendag oavsett väder. 
Så tänker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins