Instagram
fredag 28 april 2017

Fredagspepp och renoveringsupdate

Är ni peppade på att ha fredag? Jag är! 
Men det visste ni redan :) 
I två dagar har jag varit rätt utslagen av järnbristen och trötthet eftersom jag glömt ta medicinen för det, men häromdagen var jag ändå i stugan och kunde dokumentera lite hur långt vi kommit. 
Det är nämligen så att vattnet i stugan nu är igång! 
Vi har ju inget varmvatten än, eller kranar i köket eller diskho, det kommer nog nu i helgen.
Men vi kan sätta igång vattnet i alla fall vilket känns som ett stort steg i rätt riktning. 
Något annat som skett är att det mesta av elen har dragits och lampor kommer på plats. 
Skejtaren och jag åkte till ikea (för femtioelfte gången..) och kom hem med bänkskivor i en bil med silvertejp på bagageluckan :) 
En spishäll köpte vi också vid ett annat tillfälle på ikea. Det är klockrent för stugan att ha en så liten häll med bara två kokplattor. Det är ju så sällan vi använder spisen där ändå, oftast är det ju bara grillen som jobbar. 
Så nu får vi mer arbetsyta istället. 
Det blir arbetsyta i stort sett hela vägen här, och det ska bli så jäkla skönt!
 och när bänkskivan väl kom på plats kunde man ju börja se det ännu mer. Framför fönstret kommer spisen och diskhon placeras. 
Tanken på att allt detta kommer ske till helgen och att vi kommer kunna grilla är riktigt ljuvlig. Nu är det ju nästan ett år sen vi köpte stugan och grillade den första korven, så det känns väldigt rätt att kunna göra det nu :) 
Först ska vi bara ha den här sista arbetsdagen innan långhelgen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins