Instagram
fredag 3 februari 2017

Matfrossa med Katarina

Idag var jag på jobbet redan klockan halv sju på morgonen, och ni kanske då kan tänka er hur min hjärna fungerade (eller inte) när det började närma sig tid att gå hem. Då jag hade planer efter jobbet så fick jag ta mig hem och sova en stund för att kunna fortsätta stå upprätt och föra ett samtal under resten av dagen. 

Dessa planer var att träffa Katarina och äta gott på Kin Long, dock chansade vi lite och tänkte gå dit precis när de öppnade utan att ha bokat.. och nä, det fungerade inte på Kin Long, framför allt inte på en fredag.. Så vi fick ta en ganska så självklar plan B, nämligen Lemongrass.
Vi har oftast varit där när vi ses för att äta mat, det blir ju liksom aldrig fel. 
 Dessutom är det så trevligt att sitta och äta mat när mat med en som äter lika mycket mat som en själv! Jag är ju ganska stor i maten, har alltid varit så, och det är Katarina också. 
Det är kanske inte alla som orkar äta åtta bitar sushi till förrätt... Jag kan, och Katarina tog tolv.. Det är den nivån liksom :)
 Sen har jag en standardbeställning, jag tar alltid alltid laxen. Man får en stor bit lax, såsen är någon sojahistoria med svarta bönor, och salladen är varm med böngroddar och någon sorts kål.. superduper alltså. Den blir aldrig fel. 
Sen får jag ju avrunda maten lite annorlunda numera, och ett glas vin har fått ersättas med en kopp te. Men riktigt gott japanskt te med rostade riskorn, så det var ju inte fy skam. 

Så nu ligger jag på soffan i mjukis framför på spåret och känner mig väldigt nöjd med det faktum att det är fredag och vi har hela helgen framför oss. 
Visst är det härligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins