Instagram
torsdag 26 januari 2017

Tre tips för någon slags "hemmaspa" för lata

Ni kanske märker det på inläggen här, och framför allt bristen på inlägg att jag är nere i en slags svacka energimässigt. Humöret är bra, men jag är ganska påverkad av vintern tror jag och mörkret känns väldigt påtagligt och långvarigt just nu. 
Men något som peppar och piggar upp mig i svackan är ganska små saker faktiskt, som att fräscha upp det yttre med ett slags hemmaspa för lata människor (alltså jag just nu..). 
Tre grejer får göra susen.
Det första jag gör är att skölja håret och ta silvershampo som jag sen låter verka tills jag är sugen på att tvätta håret. Brukar vara minst i en timme för jag är ju intre så stressad av mig helt enkelt..
Ignorera gärna den fula borden och kalket på flaskan, det är bara lite real life när man inte orkar städa flaskan eller hitta en bättre plats att fota på. 
Sen kan vi köra lite white strips för att bleka tänderna en aning. Bäst funkar dessa om man använder dem flera dagar i rad såklart, men faktiskt så blir det resultat redan efter en gång vilket passar mig som brukar glömma kontinuiteten i processen.... Dessa brukar komma på rea på lets deal ibland och då passar jag på att köpa dem billigt. 
 Sen dyker jag ned i nagellackskorgen (som ni ser att jag inte gjort på förra bilden..). Fräscha naglar kan göra under för mitt humör faktiskt, men jag kommer nog gå och låta någon annan fixa till dem ordentligt snart då jag tröttnat lite på att alla nagellack skavs av efter typ en dag.. 
Men det är i alla fall fint i en dag. 

Hur gör ni för att pigga upp er i mörkret?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins