Instagram
söndag 29 januari 2017

Stuglängtan

När jag försökte frigöra lite utrymme på datorn igår hittade jag bilder som fick mig att bli lite varm i hjärtat av längtan. 
Nu när stugans kök består av ett avgrundshål utan golv och där är så kallt att jag knappt kan vara där så känns det nästan overkligt att det är detta vi går till mötes. 
Värme, solsken, god mat i uterummet, sola på gräsmattan.. Jag har redan flaggat för att jag nog vill skjuta upp mitt födelsedagsfirande (som sker fyra dagar innan beräknad födsel) så att jag kan ha en dag som på bilden ovan med plockmat och bubbel och väldigt mycket chill, när jag alltså inte längre är gravid. Är redan peppad på det. 
Allt känns så enkelt i stugan, även om där är en hel del att göra. Man kan alltid pausa mitt i för att sitta i solen och läsa en bok, vilket känns minst lika viktigt som att rensa i rabatten. 

om 65 dagar "öppnar" stugan igen, alltså att de slår på vattnet på området och man får lov att bo där. Inte för att vi kommer göra det redan då, men om 65 dagar lär vi vara närmare ett färdigt kök (helst klara) och betydligt närmare värmen och solen. 
Som jag längtar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins