Instagram
lördag 14 januari 2017

En skejtare under golvet

Såhär såg dagen i stugan ut, när golvet fick ryka så att vi kunde bedöma skadorna undertill. 
 Och det var framför allt skejtaren som gjorde den biten, att sticka in huvudet i mörkret och smutsen under golvet... Någon annan måste ju stå och fota spektaklet så den rollen tog jag på mig. 
Men det verkar i alla fall som den värsta skadan är koncentrerad under just köksgolvet. Köksgolvet som numera inte längre finns då det är uppbrutet. Det verkar som att ett rör under golvet har läkt lite lite under en längre tid (eventuellt flera år) och fukten och rötan har då spridit sig i en del av bjälklaget under golvet (det är en gissning dock eftersom vattnet är avstängt och det är svårt att se läckan då...). Så den biten byter vi ut, men då det bara rör sig om köket så är det fullt hanterbart för oss att lösa på egen hand (med hjälp av kunniga vänner, youtube och någon VVSare som kan byta röret som eventuellt är trasigt). 

Så det var den dagen. Att få bort julpyntet och så kan få vänta tills imorgon då jag var så frusen efter den lilla stunden i stugan att jag inte riktigt återfått värmen (har en vetevärmare på fötterna just nu...). Jag är verkligen inte gjord för kyla alltså... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins