Instagram
lördag 28 januari 2017

En gammal bild, äldre strumpor och datorbråkande

Ja jäklar i min lilla låda vad Facebook, instagram och bloggen plingade igår när vi gick ut med nyheten om Bebis, och det känns väldigt roligt. Framför allt känns det så väldigt skönt att inte behöva hålla inne med informationen. Ibland satt jag bara och stirrade på tangentbordet och kunde inte komma på någonting alls att skriva, eftersom det just är detta som i stort sett äger hela min hjärna just nu, då blir det väldigt avtrubbat att skriva om någonting annat. 
Dessutom svårt att hitta något att skriva om när det mesta jag gjort de senaste veckorna är jobba, äta och sova alternativt vila. 
Någonting jag tänkt mig göra, och försökt få rätt på i några dagar är att dokumentera graviditeten på youtube. Sen jag testade positivt har jag hittat en hel del nya kanaler där jag kunnat följa hela graviditeter vecka för vecka och jag kände att jag gärna också vill ha en sådan dokumentation, dels för min egen skull men även för att andra ska kunna följa min resa. 
Så jag har suttit och filmat mig själv och sen framför allt bråkat med datorn (som inte är överens med mig om hur mycket plats det finns på hårddisken...) och tvekat flera gånger när jag hör mig själv prata eller inte riktigt förstår mig på hur man redigerar film.. men jag har gett mig fan på det så jag ska kämpa på lite till. 

Men just nu kan jag visa er en bild jag tog i december, runt lucia ungefär. Det var det andra testet jag tog (valde att ta ett billigt först och sen det dyra clearblue för att dubbelkolla, när man försökt i ett tag lär man sig att inte slösa med de dyra testerna), och det valde jag att ge skejtaren tillsammans med lite strumpor. 
(Väldigt små strumpor som jag nog köpt för ungefär tre år sedan när vi bestämt oss för att sluta skydda oss och se vad som hände) 
Han blev ju rätt överraskad om man säger så, det var vi båda. En så overklig känsla som höll i sig ända tills vi fick se Bebis fladdra med sina armar på en skärm. 
Nä nu har jag inte ätit på en halvtimme så det börjar bli kris. 
Ha en fortsatt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins