Instagram
lördag 26 november 2016

Kalkondagen är här!

Den stora kalkondagen är här och jag ska strax ställa mig och börja förbereda mat, med kaffet i högsta hugg. Det gäller att börja tidigt för att kunna hinna allt, och att allt görs i rätt ordning också. Jag kommer börja med alla tillbehör som behöver ugnen, eftersom när väl fågeln kommer in där så får inget annat plats.. den är enorm, och den måste vara där inne i stort sett hela dagen på grund av att den är så stor. 
Det jag förberett innan är lite småsaker. Bordet har duken på plats och utan rynkor, servetterna är färdiga i mina fina servettringar som jag hittade på hm för en tid sedan (och köpte jättemånga för att komma upp i en viss summa och slippa fraktavgiften). 
 Det är de små sakerna som spelar mest roll tycker jag. Som att diskmaskinen är tömd så att jag kan städa undan hela tiden, det är sånt som gör att jag kan sitta ned lite då och då och slappna av trots att jag har femtioelva saker att laga. 
Min plan är ju att njuta av hela denna dagen. 
Nu kör vi lite thanksgiving tycker jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins