Instagram
torsdag 24 november 2016

En kopparstjärna i fönstret och en bautakalkon i kylen

Har ni tips på att få stjärnorna att hänga rakt? Jag tänker nog samma sak varje år men minns inte att jag någonsin kommit fram till någon bra lösning? I nuläget har jag bara hängt upp en stjärna, och den hänger lite snett för att jag tänker att den ska "tynga ner sig" eller något. Det kanske funkar. Men om ni har tips så tar jag tacksamt emot dem!
Nu ikväll är det just sånt jag fixar med. Jag städar lite här och var, planerar en dukning, skjuter upp det tråkiga jobbet med att skriva inköpslistan (som måste göras ikväll...) och lyssnar samtidigt på julmusik med glögg i min kopp. 
 I kylen har vi nu en kalkon dessutom. Den största kalkonen jag nog någonsin lagat.. så det blir ju spännande.. Det blev en på 7,4 kilo.. Fastän vi enligt beräkning bara behöver runt fem kilo så var det trevligare att ta en stor fågel än två små.. Det var liksom de alternativen jag hade. Och nu kommer vi få rester. Det är ju inte alls dumt att göra en kalkonsallad dagen därpå. 
Jag fokuserar lite på städ och dekoration ikväll för att kunna hänge de resterande två dagarna åt maten, det är annars så himla svårt att hinna med allt. Att duka bordet är ju det allra lättaste att förbereda, kan ju göras flera dagar i förväg. 

Men jag får kanske ta och skriva den där listan då. 
jaja. Det tråkiga måste väl också prioriteras antar jag.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins