Instagram
fredag 18 november 2016

Den sista dagen är kommen

En sak som tagit ganska mycket av min hjärnaktivitet den senaste tiden är mitt jobb, och framför allt det faktum att jag efter idag kommer byta arbetsplats. 
jag vet, skum bild i sammanhanget. Men den är ljus och fin helt enkelt. Lite i brist på annat :)
Det är svårt att förklara hur kluven min hjärna är, och har varit framför allt den senaste veckan. Dels så är det verkligen dags för mig att flytta på mig, jag längtar efter förändringen och min stressade själ behöver ombytet. Samtidigt så har det börjat slå mig de senaste dagarna att jag kommer lämna barn som jag ofta spenderar 6-8 timmar med varje vardag. I mitt fall så går det inte att göra detta utan att engagera sig känslomässigt, och med det så vet jag att detta kommer bli en väldigt blödig dag. Dessutom är jag ju ganska blödig och känslig som person, så det känns som det är kört på den fronten oavsett.. Det är för mitt eget bästa, och det är verkligen något jag vill. Men skänk mig gärna en tanke idag när jag kämpar med att inte gråta inför föräldrar och kollegor.. 

På måndag påbörjar jag ett nytt äventyr. Fortfarande i egenskap av förskollärare, men med helt nya människor, nya barn, nya föräldrar och helt nya förutsättningar. 

Men det är på måndag det. 
Först tänker jag ta helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins