Instagram
torsdag 6 oktober 2016

Munchies med gott samvete

 Som kvinna befinner man sig alltid någonstans i en cykel, och detta påverkar oss ofta på olika vis. Nu är jag på det stället i min cykel där jag är sugen på att äta mest hela tiden vilket kanske inte rimmar så bra med de hälsosamma vanorna jag försöker implementera.. Fast sen tänkte jag att det bästa jag kan göra är att lyssna på kroppen, vill den äta hela tiden får jag väl ge den mat. Men jag kan ju välja att inte småäta på chips eller kakor, och det är jag egentligen inte så sugen på heller. Istället har jag bunkrat upp lite, framför allt med clementiner, eller små satsumas som de heter. 
Så himla goda! 
Kan ha ätit hälften av dem på bilden i ett svep, och med riktigt gott samvete dessutom. 
 Sen hittade jag detta i affären, Djungelchips från René Voltaire. Helt enkelt chips av matbananer med chilikrydda och de var riktigt goda. 
Så hela den påsen försvann ganska snabbt.. 

Men det är helt enkelt ganska skönt med dessa alternativ, sånt som innebär att jag kan äta hur mycket som helst utan att få den där jobbiga känslan av att vara övermätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins