Instagram
torsdag 20 oktober 2016

Mina youtubetips

Såhär brukar det se ut när jag hänger i soffan, framför allt på morgonen, annars byts kaffet ut mot en stor mugg vatten eller te. Men just Youtube fastnade jag framför allt för när vi bodde i stugan och inte hade tv kanaler, så då hittade jag fler och fler kanaler att följa och här ville jag tipsa lite om dem jag gillar mest.

Här har ni en ung kvinna i australien som mest vloggar om sin hälsosamma livsstil och det jag får ut mest av det är just tipsen kring maten. Hon är glutenintolerant och äter hälsosamt överlag men hon äter samtidigt rätt stora mängder och sådant som jag gillar :) Det var framför allt efter att jag kollat på henne som jag köpte kokosfett och började ha det i smoothies och smoothiebowls, och kanske även på grund av henne som jag blev inspirerad att köpa min fjärde mixer.. (ett jättebra köp för övrigt, den används massor). Sen är hon helt enkelt ärlig och underhållande. 

Jag kan inte riktigt säga vad jag får ut av denna kanalen mer än underhållning och lite av ett shoppingbegär (på grund av henne stör jag mig sååå mycket på att fabletics inte finns i sverige, så får kanske lite irritation också?). Det är ju en hel del träning och sånt och jag ligger lite på latsidan där, speciellt när det gäller gymträning då jag inte har ett gymkort längre, men hon är rolig helt enkelt. Dessutom är det också lite foodprep inspiration som jag gillar. 

De här tjejerna har jag tipsat om tidigare, Karena och Katrina som lägger upp träningsvideos som man kan göra hemma, många utan utrustning och allt från åtta minuters intensivträning hemma i vardagsrummet till yogaflow i en halvtimme. Dessutom tips på hälsosam mat och dricka. Det är som en inspiration för att göra bra val varje dag, samtidigt som det inte handlar om att beröva sig själv något man vill ha utan att få in en bra livsstil och att peppa varandra. De finns även på snapchat och instagram stories vilket jag tycker är rätt underhållande. 

Här har vi ren och skär underhållning. Clara är smart, underhållande och kan få ganska så vardagliga saker att låta roliga. Det är hon som ska leda mello detta året och jag hoppas innerligt att hon lyckas vara lika rolig där som hon är i sina egna vloggar. Hon är även feminism och har skrivit en bok om mens för att få bort det tabu som finns kring att prata om det, speciellt för unga tjejer. Så heja Clara liksom. 

Detta är en kanal som är skapad av Anita Sarkeesian, och jag följer den framför allt för att det är väldigt intressant och utbildande. Speciellt de lite tidigare filmerna hon gjort då de senaste har mycket med tv-spel att göra och den världen är jag inte så insatt i. I början var det dock mycket om både filmer och tv-spel och hur kvinnor framställs i dem. Hon har lärt mig om Bechdeltesten och influerat mig så pass att jag aldrig mer kommer visa smurfarna på jobbet. Det hon säger ger även lite ammo när man pratar med idioter som dementerar feminismens behov, och helt enkelt så är det ett sjukt intressant perspektiv och många aha upplevelser om saker man helt enkelt inte tänkt på. 

Detta är mest underhållning och livsstil. Rachel Hollis vloggar om sitt liv, ofta lite tips om vardagen men jag följer nog mest för att hon är rolig. Dessutom får man följa henne och hennes makes resa i att adoptera en dotter (de har tre söner redan) och hur det påverkar dem. De gör något som heter forster to adopt vilket innebär att de får ta hand om fosterbarn och efter en lång tid kan de få adoptera barnet. Det vemodiga i detta är att de vid två tillfällen fått ta hand om tvillingflickor, som efter några veckor fått återvända till någon familjemedlem som ångrat sig. Självklart bra att barnen får det bra, men att kunna gå vidare med ett leende efter att två gånger 'förlorat' sina tvillingar som man börjat älska som sina egna känns ju helt ofattbart. 
Men ja, lägger man det vemodiga åt sidan så är det väldigt underhållande. 

Sen har jag själv också en kanal! Med hela fyra filmer haha, men förhoppningen är att jag ska bli lite varm i kläderna där och lära mig mer, samt våga lite mer. Så prenumerera gärna på mig också så har ni koll på om och när jag kommer igång med det projektet :) 

Vilka kanaler följer ni? Jag vill gärna ha tips på fler, så shoot!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins