Instagram
söndag 11 september 2016

Malmös bästa burgare

I helgen tog vi en tur till en restaurang Fabriken som ligger på Mobilia här i Malmö.
 Vad vi skulle ha där var helt självklart. 
Hamburgare. 
Skejtaren och jag har upptäckt att de har vad som mycket troligt kan vara Malmös bästa burgare. Den är liksom "slå näven i bordet och himla med ögonen"-god. 
Den är ganska enkel med ost, bacon, sallad och dressing. Inga konstigheter liksom.
Men köttet, det är köttet som är så jäkla bra. Jag kan inte ens sätta fingret på det. 
Perfektion helt enkelt.  
Nivån på en restaurangs hamburgare säger mycket om kvalitén på hela stället tycker jag. Är burgaren bra så är resten också bra. Är burgaren bananasgrym så är det en topprestaurang. och detta är alltså en topprestaurang. 
På tallriken fanns det även en saltgurka.. men den åt jag upp så fort jag såg den.. älskar saltgurka! 
 Att sen få sitta på en solig uteservering med sommarvärme i september är ju lite magiskt. 
Så vill ni ha en riktigt fin burgare så är det FabrikenMobilia som gäller. 
Och om ni inte håller med, säg till!
 Jag testar gärna fler ställen som eventuellt har stans bästa burgare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins