Instagram
torsdag 1 september 2016

En episk Great Gatsby kväll

Jag vet inte ens hur jag ska förklara hur lördagen var, kanske är därför jag inte skrivit något om det hela förrän nu. Det var liksom helt enkelt en riktigt bra kväll, som jag har behövt smälta lite nu i dagarna efteråt. 
Det som i alla fall kom av det var en riktig bildkavalkad. Trots att jag fotat ganska mycket lyckades jag definitivt inte fånga allt, så vill ni se fler bilder kan ni ju kika hos Emma, Fru Sederblad och Sriwanna.
Vi gjorde oss i ordning på ett hotellrum i stan. Trängdes, svettades, skrattade och spillde bubbel på mattan minst tre gånger (korkarna var vilda, men vi skyller det på värmen). Sen gick vi genom stan och såg ut såhär, sjukt glammiga med fransar, paljetter och fjädrar. Vi var som värsta turistattraktionen som fick folk att stanna upp, fota, filma och framför allt le. 
Rätt trevligt att kunna pigga upp någons dag genom att bara vara lite extra piffig liksom :)
Och extra kul att jag tog med mig Malin denna gången, som också blev väldigt 20 tals glammig. 
 Sen anlände vi till källaren på Johan P och ni ser här några exempel på snygga människor. Mat med vänner - Robban hade frack och en käpp han råkat hitta i sitt eget hem ett par dagar tidigare, Angela som startat kvällen genom att kliva in i någon annans hotellrum (och de låg i sängen...), och Lena som med sitt illröda hår passade väldigt bra som en 1920 tals karaktär. 
Vi bubblade en del... 
 Helle som inte var så pepp på temafester lyckades ändå fatta tycke för just detta temat, såklart. Det var ju hur roligt som helst :)
 Mathilda gick ju all in, med paljetter hon sytt själv. Hur snygg kan man bli egentligen..?
Och här har ni mig. En klänning jag haft sedan artonhundratrettio ungefär (i xs och den passar fortfarande, tjoho!). 
Och Emma såklart, the hostess with the mostess som var väldigt tjusig i peruk som hon behöll på hela kvällen trots värmen. 
 Vi åt fantastiskt god mat. 
Ja och så var det fest som bara den. Jag satt med bland andra Goran (som var med i Idol igår!) och Nelly som dels ägde på musikquiz och allmänt höjde stämningen rejält.
Hela kvällen avslutades på wonk, där vi dansade, shottade (inte min idé, och fruktansvärt onödigt.. men ja) och jag lämnade festen en sko fattigare.. 😳 (hade låga skor med mig som jag dansade i.. så hade jag visst bara en av mina pumps med mig hem, häpp). 

Men men, det var en riktigt riktigt trevlig kväll. 
Mer temafester åt folket tänker jag. 
Ännu ännu mer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins