Instagram
tisdag 27 september 2016

Det bästa och sämsta

Inne hos Emma hittade jag en lista som jag nu helt enkelt tar och kopierar rakt av, dels för att roa er men också för att jag tycker det är kul med listor, och att få tänka ut svaren på frågor jag kanske inte tänker på så ofta. 
Så här har ni en lista med det bästa och sämsta jag vet! 

Min äckligaste mat:
Det är sällan, mycket mycket sällan jag inte tycker om mat.. och att jag skulle dra det så långt som att den är äcklig då har vi gått långt.. men här kan jag faktiskt "pryla arvet" lite och säga att något som är riktigt äckligt, det är isländsk traditionell surmat. Det innebär säkert samma sak som surströmming, det luktar illa och smakar inte gott alls (och det är inte många som gillar det, vill tillägga att all annan isländsk mat är supergod!).
Min godaste mat:
hmm.. Dels vill jag säga ost i kombination med vin. Och spagetti vongole, speciellt om den äts på en uteservering i Rom. 
Fika jag säger nej till:
Det mesta, gillar inte kakor och tårtor särskilt mycket. 
Fika jag säger ja till:
Kaffe! 
TV-program jag aldrig skulle titta på:
Paradise Hotel.. pallar inte. 
TV-program jag gärna skulle titta på:
Just nu är det suits som gäller, annars tittar jag ju mycket på serier.. så Greys anatomy, Scandal och Big bang theory är andra jag följer just nu. 
Hatväder:
Sånt där immigt regn som blåser runt överallt och gör en blöt i ansiktet trots paraply. 
Älskväder:
Visst att solsken och sommar är gött men jag måste nog säga åska och blixtrar en sommarkväll när man kan sitta ute under ett tak. 
Då tappar jag humöret helt och hållet:
När jag känner mig orättvist behandlad. 
Då blir jag svinglad:
När jag äter god mat, när jag vinner saker och när det går bra för folk i min närhet. 
Sämsta musiken:
Sån där gubbrock där alla bara skriker och har pudelhår.
Bästa musiken:
Beyonce alla gånger. Just nu lyssnar jag dock på Heathens med Twenty one pilots och Lalehs nya skiva, riktigt bra grejer där. 
Värsta tiden på dygnet:
Snortidigt när jag måste ut i kylan innan jag fått upp humöret (alltså innan kaffe).
Bästa tiden på dygnet:
Är jag ledig så är det på morgonen, med kaffe och nyhetsmorgon och ingen stress. Annars är det få saker som slår känslan precis när man går och lägger sig. 
Då blir jag grinig:
När jag är hungrig och någon vill att jag ska fatta beslut eller prata en massa. Det går inte, ge mig en frukt eller något så återkommer jag. 
Då blir jag tillfreds:
När jag får som jag vill och när jag får mat. 
Mitt sämsta humör:
Jag har samma beteende när jag är stressad, har ångest och när jag har pms, jag blir likgiltig och orkar inte göra något eller fatta några beslut. Fruktansvärd tråkmåns tycker jag själv. Inte ens komedier är roliga liksom, allt är bara blaha. Det suger. 
Mitt bästa humör:
När jag är i sociala sammanhang med människor jag känner sedan innan och kan avslappnat diskutera och skoja, helt utan kallprat. 
Sämsta grejen jag äger:
Det kan vara den ena skon som är kvar efter en utekväll häromveckan. Den andra försvann, förmodligen på gayklubb.. 
Bästa grejen jag äger:
Mina hem är ju dem jag värderar högst just nu (inte bara ekonomiskt). Det är underbart härligt att ha stugan och trädgården och att ha ett projekt som jag kan leka lite med och göra lite vad jag vill med inredningsmässigt, men sen är det nu så skönt att tänka på att komma hem till lägenheten igen, med lite mer plats och lite mer värme (och en ugn!!).  
Fulaste klädplagget jag vägrar bära:
Jag är lite över allt som har volanger och är rosa. 
Plagg jag älskar att bära:
Mjukis... sen känner jag mig genast lite dressad när jag har mina loafers, så dem gillar jag nu. Men annars är jag lite pepp på allt jag köper nytt just nu, och det blir en del då jag fått dille på att handla på myrorna och stadsmissionen och sånt.. Ekonomiskt som tusan. 
Dofter jag inte tål:
Fotsvett, kräk.. 
Dofter jag älskar:
Hyacinter och clementiner till jul, sommarregn och riktigt god mat. 
Värsta personlighetsdragen hos andra:
Falskhet och egoism, har svårt när människor inte ser helheter utan helst bara rår om sig själv oavsett hur andra drabbas. 
Bästa personlighetsdragen hos andra:
Nära till skratt är fantastiskt, och när fötterna står på jorden.

Kopiera gärna och skriv listan själv så går jag in och läser :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins