Instagram
lördag 4 juni 2016

Köttätande alienväxter och allmänt stugmys

Min vecka alltså.. den har varit så fullsmockad att jag knappt ens tagit fram datorn, kameran har gått varm då det har varit väldigt händelserikt men bilderna har stannat i kameran i brist på tid att få till en text till dem. Det har liksom stört yogis i parken, sjungit fotbollssånger med Måns Zellmerlöv, ramats på tandemcykel och sånt som man brukar göra mitt i vardagen. 
Men mer om det en annan gång, för nu vill jag visa vad jag fotade igår. 
Total blomsterprakt!
Trädgården har exploderat och den roligaste växten är den som vi från början inte vetat alls vad det var. Jag föreställde mig att den skulle växa upp och se ut som en uppblåsbar palm.. men jag misstog mig visst en aning. 
 Istället såg den ut som något som skulle sluka mina fingrar om jag petade på den (men det gjorde den inte, jag vågade prova till slut..). Vacker är den och Skejtaren luskade lite att det nog är en Drakkalla, och mer info om den har jag inte. Jo, den är från holland, så vi kan inte kommunicera ändå. 
 Rosorna har börjat slå ut, det finns massor med rosenbuskar!
 Även pionerna är på gång, och dem är jag jättepeppad på. Älskar pioner.
 Så har vi lite olika Clematis som klättrar på planket. Det är så sjukt färgsprakande i stugan nu alltså. Jättemysigt. 
 och eftersom det var fredag kväll så blev det lite mysig dukning till våra grillade hamburgare, och så satt vi och spelade schack tills mina ögonlock inte kunde hålla masken längre. 

och nu ska jag göra mig redo för dagens äventyr, som tyvärr ännu är lite hemligt men förmodligen väldigt gulligt ;) 
Men ja, ni får ju veta mer så småningom ändå. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins