Instagram
fredag 1 april 2016

Fredag och färgprakt

Efter en kort arbetsvecka är det nu fredag igen, och för mig är det en kortisfredag på jobbet som avslutas redan vid lunchtid. Jag sitter med datorn i knäet på jobbet redan och kan längta lite tillbaka till sängen och tuppluren som jag bestämt mig för att ta sen. Annars kan det vara svårt att hålla sig vaken längre än tio vilket är lite tråkigt när man är i vänners sällskap. 
I onsdags såg jag denna fantastiska regnbåge utanför köksfönstret och blev alldeles nipprig. Få saker får mig att tappa hakan så mycket som naturen när den är i sitt esse. Samtidigt såg jag hur folk cyklade, gick och körde längs gatan helt utan att lägga märke till vad som fanns ovanför deras huvuden, helt ovetande om den färgprakt de gick miste om. 
Jag ville öppna fönstret och ropa till dem, men det hade inneburit att jag varit tvungen att plocka undan en hel drös växter först från fönsterkarmen så jag lät bli. Istället stod jag bara och tittade på den (efter att jag fotat såklart) tills den sakta försvann. 

Men ja, nu börjar fredagen. Nu börjar dessutom April. 
och vi startar dem båda med färgprakt tycker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins