Instagram
söndag 10 april 2016

En dejtnight med en skejtare

Igår kände skejtaren och jag att det var läge att gå ut och äta på tu man hand, och helt enkelt prata lite och rå om varandra en stund. Så han gjorde som han tycker om att göra, bokade ett bord någonstans men sa inte vart vi skulle utan lät mig upptäcka det på vägen istället. 
Så hamnade vi på Rådhuskällaren efter en promenad i vårluften. 
Rådhuskällaren har filéfrossa på lördagar, vilket oftast har varit det självklara valet när man äter där. Men igår när vi kikade på menyn och jag såg vad som fanns valde jag bort frosseriet. Det fick bli á la carte istället. Skejtaren började med en klassisk räkcocktail á la åttiotalet, det är ju alltid lika gott. 
Jag tog en jordärtskockssoppa med rökt lax i botten. Supergod verkligen och jag vill nog hitta ett sätt att göra denna hemma också, med kanske lite färre kalorier då den var lite mäktig. (dessutom förstår jag inte grejen med hela timjankvistar på talriken, visst att de är fina men de är mest i vägen när man ska äta ju). 

Vi båda tog samma huvudrätt som var lamm med balsamicosås och rotfruktmos som var smaksatt med lite getost. 
Verkligen jättegott, och ännu en gång så måste jag testa att göra rotfruktsmos med getost hemma, alltså jag dog lite. Det var ingen genomträngande ostsmak, getost kan ju vara lite skarp i smaken och det funkar inte för alla, men här var det bara en liten hint och det var helt perfekt.
Så promenerade vi hemåt igen genom staden och andades vårluften som fanns kvar trots att solen gått ned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins