Instagram
måndag 4 april 2016

Den snabba vardagsmaten

Även om det är betydligt ljusare nu om dagarna så är jag fortfarande inne på att inte ägna allt för mycket tid åt hushållsarbete eller matlagning, i alla fall inte på vardagen. För oavsett hur ljust det är så jobbar jag fortfarande heltid och jag är precis lika sugen på att sätta mig i soffan med mjukisbyxor efter en dags arbete. 
Så idag blev det en riktig snabbis, som dessutom gav två matlådor (bonus!). 
Helt enkelt stekte jag frysta wokgrönsaker (storpack 900 g) i en gryta, hällde efter ett tag på en burk kokosmjölk (lightvarianten), kryddade med lite blandade kryddor, bland annat garam massala och ingefära. Jag tillsatte också en halv dl quinoa och lät den koka med i ca en kvart. 
Så serverade jag med en matsked turkisk yoghurt (lightvarianten där också), koriander och en halv pressad lime. 
Så var det rätt trevligt med sweet chili sås (ca en tesked per portion) också för lite extra krydda. 

Så det är dessutom ganska nyttigt, och vegetariskt vilket kan passa bra en måndag. 
och totalt runt sex points om man tänker viktväktarmässigt, vilket jag numera börjat göra. 
Så mer snabbmat åt folket! 
I alla fall till vardags. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins