Instagram
onsdag 16 mars 2016

När man nästan eldar ned hela lägenheten

okej. såhär var det. Jag nämnde ju att det rykte lite mycket och luktade smält plast när jag satte igång antingen ugnen eller spisen. Ja samma kväll när skejtaren kom hem drog vi ut ugnen bara för att upptäcka att sladdarna inne i väggen hade börjat smälta! 
Ja då bör det ju lukta smält plast.. så vi stängde av elen till ugnen, ställde en brandsläckare hyfsat nära ifall ifall och bestämde att vi skulle ringa dit en elektriker dagen därpå. 
Som tur är har skejtaren lite kontakter, han ringde sin far som ringde en kompis som kunde komma efter arbetstid och kolla läget. 
Läget var inte så farligt som jag hade förfärat. Jag såg ett fuskbygge framför mig. Tänk om vi behöver elsanera lägenheten och riva ut köket! Men expertens utlåtande var betydligt mindre dramatiskt. 
Det var förmodligen en liten mus som gnagt lite där inne i väggen. Vilket i sin tur gjort att det legat och pyrt lite där bakom ugnen.. Vi hade väldig tur att vi upptäckte det innan det började brinna, vilket förmodligen hade hänt så småningom. Men att laga det hela var inte så svårt. Inte så svårt som att byta ut hela köket i alla fall. 
(Vill nämna att jag aldrig varit så nöjd med att jag, nojig som jag är, äger två brandsläckare och en brandfilt som är strategiskt placerad bredvid spisen... viktiga grejer detta!)

Så detta var nog veckans mest dramatiska händelse. Att nästan elda ned sitt kök.. 
Visst är det underbart med lyckliga slut? :)

1 kommentar:

  1. Vilken tur att det inte var så farligt trots allt! Man blir alltid lite nervig när man upptäcker elfel i huset.

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins