Instagram
torsdag 3 mars 2016

Handkräm som hudkräm

Man tager vad man haver heter det ju, och ett litet dilemma jag stod inför igår var att jag har så snustorr hud på händerna att de börjat bli såriga, så jag fick snällt ta mig till apoteket och köpa en tub som är liten nog att jag kan ta med den tillbaka till Malmö i handbagaget på fredag. Men när jag väl kommit till hotellet och såg mitt ansikte i spegeln tappade jag hakan lite, min hud är så torr! Vet inte om det är stockholmsluften men jag är inte riktigt van vid det här, och dessutom lämnade jag min dagkräm i Malmö eftersom jag inte är så nöjd med den alla gånger och jag oftast skippar den istället ändå...
Så ingen ansiktskräm och snustorr hud. Vad ska man hitta på? Jodå, smeta på ett lager handkräm i fejset! Den var riktigt dryg så jag gick väl runt här på rummet med någonting som såg ut som en kritvit ansiktsmask innan den till slut sjunkit in i huden. 
Men jäklar vilket resultat! 
Huden i mitt ansikte (och på händerna förvisso) är så mycket bättre direkt! Jag tog ett lager till innan jag gick och lade mig, och detta kan jag nog spara som en dunderkur att använda vid fler tillfällen. 
Så när det kniper är mitt tips att inte stirra sig blind på etiketter, en kräm är en kräm. 
You gotta do what you gotta do liksom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins