Instagram
torsdag 3 mars 2016

En eremitmiddag på Björk

Ikväll tog jag tillfället i akt och åt på restaurangen som ligger på hotellet, nämligen Björk bar och grill. Så med nyplattat hår och klädd i monokromt svart tog jag mig ned i lobbyn lite efter klockan nitton, för att ställa mig vid restaurangens ingång och bekräfta att det gällde ett bord för en. 
Det är ju inget som sker särskilt ofta om jag säger så, att jag drar ut och sätter mig på restaurang och äter en måltid med mig själv. 
Fast det var faktiskt ganska trevligt, nu när jag testat. 
(och jag ber om ursäkt för bildkvalitén, men jag är mer benägen att dra fram den stora kameran när jag har sällskap, annars tar jag mobilen..). 
Det första jag fick smaka på hade jag inte beställt, vilket gjorde det hela mycket trevligare. Jag älskar att få lite gratis aptitretare innan maten, och här var det en potatis och purjolökssoppa som serverades i en liten kaffekopp. Den var väldigt god och krämig i konsistensen och den får många pluspoäng av mig. 
 Sen har de en grej jag verkligen gillade. caesarsallad med halloumi! Jag älskar caesarsallad, och jag älskar halloumi, dessutom är det ett riktigt trevligt alternativ om man vill ha den vegetarisk. Annars brukar det ju vara kyckling, bacon eller ingenting alls.. och då är det en dressad romansallad bara.. vilket inte är särskilt matigt alls. 

Men ja, jag var helnöjd med maten. Och faktiskt även all service. Serveringspersonalen var jättetrevlig och jag fick en stor lust att liksom delge alla mina planer för kvällen för dem och småprata lite, fastän jag valt att äta ensam ikväll för att jag småpratat hela dagen och ville vila ifrån den biten..
 Så nä, jag höll mig lite på mattan när det gällde att konversera med personalen, men restaurangen får full pott av mig. Så är ni i stockholm och i närheten av Rålambshovsparken så stick bort till Björk och ta en bit mat. Det är värt varenda tugga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins