Instagram
fredag 12 februari 2016

Vi spar på promenaden

Okej så det blev inte direkt någon morgonpromenad denna morgon heller.. jag njuter av ljuset ändå men jag gör det från soffan :) Kanske är det lättare att ta tag i den vanan när det är helg, när det inte finns någon tid som måste passas. 
Men nu är det fredag, med en helg helt utan måsten, något jag känner att jag har ett väldigt stort behov av just nu. Har på sista tiden tampats med ganska svåra symptom på att jag stressar för mycket (känns som det vanligaste problemet man kan möta som förskolepersonal...) och tar alla tillfällen i akt att inte göra så mycket alls. Det är nog därför det känns så viktigt med promenader och träning som gör att endorfiner bildas och kroppen mår bra, även om det tidvis känns som ett prestationskrav det med. 

Men ja, nog om det. Nu är det faktiskt fredag. Jag jobbar en stängning till idag och sen är det raka vägen hem till soffan. Ser fram emot en solig dag (hoppas jag!) med mycket positiv energi som eventuellt avslutas med att jag däckar i soffan framför På spåret efter ett glas rött. 
Känns sannolikt. 
Nu kör vi fredag helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins