Instagram
lördag 6 februari 2016

Vi kör lite Chernobyl en fredagskväll

Varför inte ta sig ut på lite vernissage under februari? Det gjorde vi igår, eftersom min vän och kollega Daniel ställde ut bilder som han tagit när han besökte Chernobyl. Daniel (som jag skrivit om tidigare och är väldigt aktiv som @Darklydreamingdaniel på Instagram) började sin fotoresa för några år sedan när han fastnade lite i Instagramträsket och han fick nog väldigt blodad tand på det hela och hittade sin passion i livet för när jag postade lite selfies och bilder på min mat åkte han ut till slott, tog sig in på avspärrade områden och byggarbetsplatser och klättrade på hustak för att få de bästa bilderna.. Dessutom blev han en del av Igersmalmoe och började ordna instawalks lite här och var. 
Jag åkte med honom till Köpenhamn på en cykeltur som igersdenmark ordnade, och i samband med detta blev jag utvald av Instagram som suggested user och gick från cirka trehundra följare till flera tusen.. Något som alltså inte hade skett om jag inte hade Daniel som kollega. 
Där kom min lite blodade tand (och stora förvirring, plötsligt blev jag handlingsförlamad i bildväg och visste inte vad jag skulle rikta in mig på med så många följare..konst? Livsstil? Selfies? Engelska? Svenska? GAAAH). 
Daneil har blivit suggested user fyra gånger.. och sponsras numera av Olympus dessutom, vilket nog är en fotonörds dröm att vara ambassadör för ett kameramärke. 

Men i alla fall. Han har kommit långt min käre Daniel. De flesta hobbyfotografer jag känner får ställa ut på ålderdomshem, företag eller restauranger på sin höjd. Inte Daniel. 
Han ställer ut på Scandinavian Photo. På deras femårsjubileum. 
Häpp liksom. 
Det är så stort och jag är så stolt (med ett litet snällt pytteinslag av avundsjuka som inte kan förnekas..). 
 Den här grabben tog sig då till Kiev och semestrade lite, och tog sig en tur genom Chernobyl och fotade några väldigt talande bilder om en öde stad. Dessa kan som sagt ses på Scandinavian Photo nu under hela februari så stick dit och kika! 
 Vi passade på att gå på Vip visningen igår efter stängning med lite vin till hands och vi kunde strosa runt, se foton och dessutom prata lite om kameror och sådant vilket för mig är högaktuellt då jag är shoppingsugen. Vill ha både ett nytt objektiv och en ny lite mindre och behändig kamera som inte tummar på så mycket kvalitet ändå (tips??). 
En väldigt trevlig kväll blev det i alla fall som slutade med Malin och mig hemma, vin, öl, snack och musik. 

1 kommentar:

  1. Åh! Tack så mycket för den fina beskrivningen! Och tack för att ni kom! Helt galet kul! =)

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins