Instagram
torsdag 11 februari 2016

Vad ska vi göra med ljuset

Har ni sett vilken förändring som skett på himlen? Det börjar ju faktiskt bli ljust! Mer och mer för varje dag tycks jag kunna lägga märke till att det faktiskt inte är beckmörkt när jag tar mig till jobbet, och inte ens när jag tar mig hem. 
Idag kanske det är så när jag tar mig hem då jag nu har två dagar som jag jobbar stängning som väntar. Så jag njuter av ljuset nu på förmiddagen och funderar lite på om det kanske till och med kan vara tid att börja med morgonpromenader innan jobbet dessa dagar. Det krävs bara att jag tar tag i de där morgonrutinerna jag har.. eller rättare sagt kvällsrutinerna kanske det är fel på... Ska göra mitt bästa för att komma upp i morgon (om det inte ösregnar, lite bra förutsättningar får jag ha..). 
Tanken kom dock lite för sent för att ge sig ut idag, men jag har trots allt hunnit starta middagen. Det är liiiite av ett experiment egentligen då jag inte har tinat maten innan jag la ned den i min crock pot.  Dessutom fick den vila på bollar av aluminiumfolie då jag upplevt att kött lätt kan bli torrt om det får tillagas i sås under så lång tid, och så läste jag att det var så man skulle göra.. så vi testar. 
Förhoppningsvis har vi i alla fall en middag klar när vi kommer hem. 
och har vi tur är det fortfarande en strimma ljus på himlen trots den lite sena timmen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins