Instagram
onsdag 10 februari 2016

Sponsrad video - Gaffla om hemmafester

Jag misstänker att det inte är många som missat Ikeas serie 'Vad gafflar ni om', förutom kanske jag då. Eller jag hade inte missat allt direkt utan mest anmärkt att den fanns och tänkt att 'den måste jag ju se någon dag' bara för att sen glömma det i ett tag till. Men nu får jag nog kika igenom alla trots allt efter att jag sett avsnittet där de tar upp det här med hemmafester. 
(och ni vet den där känslan när man har väldigt många avsnitt av en serie man kan streckkolla på... den är ju rätt härlig!). 

Det är roligt att de tar upp det här med hur vi är i början av en hemmafest, det är ju så olika utifrån vilket sällskap man befinner sig i men det är ju oftast lite stelt i början om inte alla känner varandra, alla känner ju verkligen in stämningen först innan man vet vilken nivå man ska hålla humöret i. Spännande också att höra hur det faktiskt är med hur vi festar i olika kulturer, och har vi tur så håller gränserna på att suddas ut lite ju mer interkulturella vi blir i vårt avlånga land.
Det kan jag verkligen se fram emot.

Och det är ett avsnitt som kom i rätt tid för mig faktiskt, jag har varit sugen på att göra lite alla hjärtans dag fest eller liten tillställning (med betoning på liten eftersom det är denna helgen) och här blev jag ju lite inspirerad vad gäller att dekorera hela stället som de gjort i videon (vilket jag då kanske inte riktigt gör, men inspirationen finns där). Eventuellt får väl lägenheten förvandlas till någon slags fluffrosa hjärterum där vi har rosa bubbel och tycker om varandra hela dagen. Jag hoppas jag orkar fixa till lite så, eftersom det verkligen inte är min stil egentligen (förutom att tycka om folk hela dagen..).
Mer hemmafest och fluff åt folket liksom.

Inlägget är i samarbete med Ikea. All text och åsikter (och rosa flufftankar) är såklart mina. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins