Instagram
tisdag 23 februari 2016

monokromt till våren


Jag vet att våren är på väg och så, och att jag i vanliga fall brukar se åt lite ljusare färger och lite lättare mode vid denna tiden, men en trend som fångat mitt öga är en monokrom sådan. Helst en helsvart lite lättsam stil. Min garderob består inte alls av så mycket svart som jag nu hade önskat (därför blev det ett litet klick ifrån ellos nu på morgonen med ett par svarta byxor jag hoppas håller måttet!).
Även den helvita stilen är jättesnygg, men i mitt fall väljer jag nog bort den av två anledningar:
  1. Jag smutsar ned mig hela tiden, spiller grejer, sätter mig var som helst och är ganska oaktsam överlag. Så det passar sig inte. 
  2. Jag är en naturligt blek människa, och jag vet att man inte ska mäta sig med andra människor, men det är svårt att känna att man klarar av en helvit outfit när man sett hur snygg Olivia Pope i Scandal är i sina jobbkläder. 
Kollage med bilder ifrån mitt pinterestalbum Fashionista. 
Men ja, jag tror att det monokroma i min garderob får utökas lite inför våren. Så får vi se om jag kan "pull it off" :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins