Instagram
tisdag 2 februari 2016

Min morgon i bilder

Jag gjorde det! Jag lät bli alla skärmar efter niotiden igår kväll, läste bok tills jag somnade och vaknade utan att trycka på snooze femton gånger.
Vilken lycka! 
Dessutom hade jag förberett kaffebryggaren så det var bara att trycka på en knapp så började lägenheten lukta nyvaket. och nej, det är inte svårt att göra lite bryggkaffe, men på morgonen när jag staplar runt som en zombie är det guld värt att slippa göra så mycket som möjligt. I alla fall tills jag fått i mig det där kaffet, sen är det ganska lugnt. 
 Efter en stund i soffan kunde jag till och med röra ihop kvällens middag. Efter lite inspiration från pinterestsurfande blev jag inspirerad och rörde ihop en nyttig pastasås som ska förgylla min nyttiga pasta ikväll. Återkommer med hur det gick, om det blev bra då :)
 Sen har jag i vanlig ordning haft nyhetsmorgon igång hela morgonen. Inte så mycket för att kolla på Erik Hamréns efterträdare som ni ser ovan (vet inte ens vem han är..) utan snarare för att följa hur det går i primärvalet i USA. Det är ganska härligt att vakna upp till en dag där gubbslemmet Donald Trump inte har en chans att bli president i (det som de själva anser vara) världens mäktigaste land. Nu hoppas vi helt enkelt på att Hillary tar hem det för demokraterna, känns som om det stora landet i väst är redo för en kvinnlig president. 
 Detta har alltså varit en lång morgon. Jag kom på fötter redan lite efter klockan sex och känner att dagen har startat med bravur. Precis en sådan vana jag behöver för att kunna hantera stress, vardag och vintermörker i ett tag till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins