Instagram
tisdag 9 februari 2016

Full rulle plus en bulle

Visst fick jag väl till lite rim i rubriken, kändes poetiskt på något vis :)
I skrivande stund är klockan något över tio på kvällen, jag är nyduschad och nedbäddad och trött som tusan efter både jobb och kalasande. 
Men det får ni inte se bilder på alls idag. Bara på grund av att klockan är mycket och jag hellre läser lite deckare strax än att redigera bilder innan jag somnar. 
Men jag har en matbild (till) åt er. Eller en bullbild. Eller semmelbild kanske... 
Men ja visst ser det gott ut. Det blev ju en sådan igår. 
och en idag. 
Det är ju fettisdagen idag. och semlor är lika gott hela februari så kanske blir det en imorgon med. 
Tillsammans med zucchinipasta så blir det väl plus minus noll på kalorifronten, eller något åt det hållet haha :) 
 Nej men det är faktiskt det hela ikväll. 
Jag kan avsluta med en uppmaning om att äta en semla. 
Strunta i kaloriräkning och nyårslöfte i en kvart och njut av livets goda liksom. 
Ingen trådsmal kropp kan vara lycklig med en hungrig själ. 
(och vilken själ blir inte nöjd av en semla?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins